2019. augusztus 6., kedd

Megérkezett hazánkba is a Google Shopping!



2019. június elején sok másik ország után hazánkban is elérhetővé vált az ún. "Shopping" hirdetés szolgáltatása a Google-nek. Ezzel emelkedett igazán globális szintre a termékkereső piac monopolizálódása!
Ismertségüknek és kiegészítő szolgáltatásaiknak hála még nincsenek végveszélyben a top magyarországi termékkereső portálok egyébként igen széles tábora (arukereso.hu, argep.hu, olcso.hu, olcsobbat.hu, shopmania.hu, arkoz.hu, arportal.hu, arradar.hu, stb), de az nem vitás, hogy a Google Shopping egy megkerülhetetlen hirdetési forma a webáruház üzemeltetők részére. A kifinomult algoritmusoknak hála biztosan jó konverziós aránnyal lehet számolni ezen hirdetések esetén. Ha pedig ezen arány nem csak jó, hanem jobb lesz mint az eddigiek, és talán még olcsóbb is, nagyon gyorsan elkezdődhet a termékkereső piac komoly átrendeződése.


1.) Mi ez pontosan?
A keresési találatok oldalán az eddig megszokott kiemelt hirdetések mellett vagy helyett, webáruházak legkedvezőbb termékajánlatai fognak megjelenni. Ezek ugyanúgy kattintás alapon elszámolt hirdetések, mint az eddig az Ads rendszerében megszokott hirdetési lehetőségek. Egyelőre "csak" Google Chrome alatt láthatóak az új felületek, habár az internetezők kétharmada idén ezt a böngészőt preferálta.




2.) Milyen webáruházak csatlakozhatnak?
Az eddigi tapasztalatok alapján a Google szigorúbb szempontok alapján ellenőrzi a Shopping hirdetőket, mint pl. az Ads cél-url-eket. A webáruházat elemzik kinézet, felhasználói élmény és technikai szempontok alapján is. Feltétel például a saját domain cím és a https protokoll (https:// kezdetű webcím). A 404-es vagy javascript hibákat tartalmazó webáruházakat vissza fogják utasítani. Szerencsére az engedélyeztetés során nem csak robotokkal próbálhatunk meg társalogni, hanem élő, magyar nyelvű ügyfélszolgálat is elérhető.


3.) Hogyan lehet a termékeket átadni a Google Shopping részére?
A Google által meghatározott struktúrájú rss xml fájlra lesz szükség, itt megtalálható egy angol leírás: https://support.google.com/merchants/answer/160589?hl=en . Több mező megadására lesz szükség, mint az arukereso.hu xml fájlja esetén. A Bolthely.hu rendszerében a Google Shopping export lehetőség már integrált, egy kattintásra elkészíthető a fájl.


 
4.) Mennyibe kerül? 
A Shopping hirdetési funkciót meglévő Google Ads fiókunkkal szükséges összekötni, és az ott megszokott módon van lehetőség a költségek kontrollálására. A konkrét költségek az adott termékcsoportban lévő verseny kiélezettségétől függ - ugyanúgy mint pl. a szöveges hirdetések esetén.


5.) Hol lehet elindítani a regisztrációt?
A https://merchants.google.com webcímen, majd sikeres belépést követően a "Termékek" fülön szükséges hozzáadni a .xml fájl webcímét. Az adatok teljes beolvasása nem azonnali, de ha valamilyen alapvető hiba található az exportunkban azt jelezni fogja a felület.