1.) Mi az a saját domain cím?
Érthetően fogalmazva pl. egy "http://www.pelda.hu/xyz" webcímből a "pelda.hu" részt hívja a köznyelv domain címnek. Amennyiben több szakmaiságra kíváncsi, azt megtalálja ide kattintva.
2.) Miért feltétlenül szükséges, hogy webáruházunk saját domain cím alatt működjön?
- A keresők előnyben részesítik a saját domain címen működő oldalakat. Főleg ha biztonsági tanúsítvánnyal is rendelkeznek, erről szólunk majd egy másik bejegyzésünkben.
- Nagyon fontos tényező, hogy a domain cím teljes mértékben az Ön tulajdona, melyet bármikor átregisztrálhat másik szerverre, ebben senki nem korlátozhatja. Így a tárhelyet szolgáltató esetleges megszűnésekor vagy szolgáltató váltáskor nem kell mindent újrakezdeni, igazán hosszú távon lehet tervezni a webcímmel.
- Egészen egyszerűen saját domain cím nélkül egy webáruház már régóta komolytalan. Nem kelt bizalmat, ha egy vállalkozás évi pár ezer forintot nem szán egy ilyen fontos marketing eszközre. Kicsit olyan ez mint régen a házilag nyomtatott névjegykártyák esete; kézbe veszi az ember és elég sokat elmondhat a másik félről.
3.) Mennyibe kerül?
- Nagyon olcsó, főleg ha hozzávesszük egyéb marketingre mennyit fogunk elkölteni. Szolgáltatótól, végződéstől (.hu, .eu, .com, stb ) és a hozzá kapcsolt szolgáltatásoktól függően 2 és 20e Ft között mozoghat éves szinten.
4.) Mire figyeljünk saját domain cím regisztrációjakor?
- Nagyon fontos, hogy a domain cím igényléséhez kérjünk igénylőlapot, nehogy a szolgáltató saját nevére jegyezze be a címet. Hallottam már ilyen történetet és rendkívül inkorrekt, igen kellemetlen helyzetet tud szülni. A regisztrációt követően (2-4 nap) érdemes ellenőrizni, hogy minden rendben van-e a tulajdon viszonyokkal.
- Érdemes átgondolni, hogy a domain cím mint magánszemély kerüljön tulajdonunkba, vagy mint az esetlegesen létező vállalkozáséba. Az biztos, hogy magánszemélyként bármikor fogunk tudni rendelkezni a domain cím felett, míg egy társas vállalkozásban könnyen változhatnak a tulajdoni viszonyok.
5.) Milyen a jó domain cím?
- Releváns a forgalmazott termékekkel! Egy "szep-viragcserepek.hu" sokkal jobb helyezéseket fog elérni a témában, mint ha a cég nevét választjuk a domain címnek, vagyis pl. "pelda99kft.hu".
- Próbáljunk előre gondolkodni! Egy domain cím akár évekre is meghatározhatja egy webáruház/vállalkozás kommunikációját, jövőjét. Ha tervez pl. forgalmazott termékcsoport bővítést, vegye figyelembe.
- Végződése lehet ".hu" vagy ".com", és még legalább vagy százféle, SEO szempontjából nem lényeges. Magyar weboldalakhoz a ".hu" végződést javaslom, bizalomgerjesztőbb lehet mint a többi, olcsó, beszédes az országra vonatkozóan, és sok esetben megkönnyíti a nyelvi lokációt.
- Érdemes rövid, könnyen megjegyezhető domain címet választani a webáruházhoz. A túl hosszú webcímek nehezen megjegyezhetőek, nehezebben kiolvashatóak, a google sem fogja előnyben részesíteni.